poesia sèrie CULIP

Hi hem posat CULIP en tant que accident salvífic de navegants, el més llevantí del Pirineu, on a set pams del rompent brolla l'aigua dolça de Roda. Navegants o lectors, tant se val.


poesia sèrie CULIP   38

 

I en qui, l'ofec?

ROGER COSTA-PAU

 

dibuixos de Gemma Romero Goday

 

94 pàgines

PVP. 18,00 euros

ISBN: 978-84-8128-993-0

Distribució: NORDEST SL

 

 

 

 

 

Roger Costa-Pau (Barcelona, 1966)

Poeta, crític literari, assagista i dramaturg. El 2002 va publicar a València el seu primer llibre, Perquè res no ha estat maleït (Tàndem), el qual va merèixer el primer Premi de Creació Poètica de Paiporta. L’any 2004 va arribar En el llarg fendir en la nit (Pagès Editors). Més tard, el 2007, va aparèixer el volum I ser d’on no sóc (Eumo-Cafè Central). Els darrers llibres publicats són Cavada pell (Llibres del Segle, 2013) i Ara en veure-hi (Cafè Central & Llibres del Segle, 2018). Com a dramaturg, ha publicat la peça breu Miols o música d’ambre. El volum I en qui, l’ofec? va ser publicat l’any 2009 per Viena Edicions (l’obra havia obtingut l’any anterior el XLII Premi de Poesia Joan Teixidor Haikús en Línia). L’edició que teniu a les mans ha estat revisada i a bastament ampliada per l’autor en nombre de poemes i ara inclou uns dibuixos de l’artista portbouenca Gemma Romero Goday.

 

Gemma Romero Goday  (Barcelona, 1953)

Artista. Ha viscut en diversos pobles i ciutats del país, però s'identifica com a natural de Portbou, on resideix actualment i on té el seu estudi de treball. Ha cursat estudis d’arts plàstiques a l'Escola de Belles Arts de la Llotja (Barcelona), l’Escola d'Art  J. Martínez Lozano (Llançà) i ha estudiat ceràmica amb l'escultor Joan Cots. Des de 1989 ha exposat a Catalunya, l’Estat francès, Andorra i a les ciutats de Madrid i Houston.

I en qui, l'ofec?

18,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

poesia sèrie CULIP   37

 

Ameba

ANNA GUAL

 

Premi Cadaqués a Rosa Leveroni 2019

Il·lustracions de Gala Pont

Epíleg de Caterina Riba

 

88 pàgines

PVP. 18,00 euros

ISBN: 978-84-8128-999-2

Distribució: Nordest sl

 

 

 

 

Anna Gual

(Vilafranca del Penedès, 1986)

Amb vint-i-dos anys va publicar Implosions (LaBreu Edicions, 2008). El 2013 va guanyar el Premi de poesia mediterrània Pare Colom amb L’ésser solar (Lleonard Muntaner) i al cap de dos anys va publicar Símbol 47 (LaBreu Edicions). El 2016 va ser guardonada amb dos prestigiosos premis: el Premi Bernat Vidal i Tomàs per Molsa (AdiA Edicions) i el Premi Senyoriu d'Ausiàs March per El tubercle (Editorial 3i4), trilogia que clou amb Altres semideus (LaBreu Edicions, 2019). El 2019 obtingué el Premi Rosa Leveroni de poesia amb el llibre que teniu a les mans, Ameba, que versa sobre la maternitat. El seu nom apareix, entre d’altres, a les següents antologies: Women Writers in Catalan, Mig segle de poesia catalana: del Maig del 68 al 2018 i Poesía in-versa, nueva expresión de mujeres poetas. Internacionalment ha viatjat com a poeta convidada a festivals, trobades d’escriptors i seminaris de traducció poètica a Croàcia, Sardenya, Anglaterra i Rússia. La seva poesia està traduïda a l’anglès, el francès, l’espanyol, el gallec, el rus, el croat, el portuguès i l’italià. «Amb la poesia d’Anna Gual basculem entre la concreció màxima dels elements de la taula periòdica i els secrets essencials. El meconi, l’úter, el lanugen i el líquid amniòtic ens condueixen cap als misteris de la reproducció animal, de la continuïtat i de la creació literària. Ara bé, Gual ens els diposita de viu en viu i amb una concisió sorprenent sobre el palmell de les mans. I llavors ens convida a palpar-los». (de l’epíleg de Caterina Riba)

Ameba

18,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

poesia sèrie CULIP  36

 

Tres poetes de Cadaqués

(Clementina Arderiu, Rosa Leveroni i Quima Jaume)

 

antologia a cura de

ROSA ARDID i CATERINA RIBA

làmines de

JORDI PAGÈS

 

ISBN: 978-84-8128-022-7

Distribució: Nordest sl

 

 

 

 

 

Les compiladores d’aquest volum vam considerar que una antologia de les poetes Clementina ArderiuRosa Leveroni i Quima Jaume, totes tres de reconeguda solvència i relacionades amb un àmbit cultural de gran potència com és Cadaqués, estimularia noves lectures de la seva obra i en renovaria la presència a les lletres catalanes. Pertanyents a tres generacions diferents, Arderiu (1889-1976), Leveroni (1910-1985) i Jaume (1934-1993) encarnen –reprenent les paraules de Maria-Mercè Marçal– tres baules d’una genealogia literària femenina molt sovint invisibilitzada. El fet d’unir-les en un sol volum permet que s’estableixi un diàleg fèrtil entre elles i alhora posa en evidència la lluïssor de cadascuna de les seves inconfusibles veus. L’elaboració poètica del mar i de Cadaqués travessa l’obra de totes elles.

Tres poetes de Cadaqués

18,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

poesia sèrie CULIP  35

 

Autoretrat en un mirall convex

JOHN ASHBERY

 

Traducció de Melcion Mateu

Postfaci d’Eloy Fernández Porta

 

266 pàgines

PVP. 20 euros

ISBN: 978-84-89885-62-2

 Distribució: Nordest sl

 

 

 

 

 

John Ashbery (1927-2017)

Amb John Ashbery, la poesia nord-americana va trobar un dels seus grans renovadors, capaç de reinventar-se a cada llibre, amb una trentena de títols des del primerenc Alguns arbres (1956), aparegut en català fa uns anys, fins a Commotion of the Birds (2016), el darrer publicat en vida. Entre l’un i l’altre hi ha alguns títols emblemàtics, com el monumental Flow Chart (1991), al costat d’obres de culte, com el trencador The Tennis Court Oath (1962) o el deliciós Girls on the Run (1999), un homenatge a l’outsider art de Henry Darger. El lloc central, que marcà un abans i un després en la seva trajectòria, l’ocupa el llibre que teniu a les mans. La publicació d’Autoretrat en un mirall convex (1975) li valgué a Ashbery els premis més prestigiosos –el Pulitzer de poesia i el National Book Award, entre d’altres– i situà la seva poesia en el lloc prominent del panorama literari que continua ocupant avui. Ashbery ha estat i és un poeta estimat per les generacions més joves, alhora que ha estat considerat, pels més diversos crítics –des de Harold Bloom a Charles Bernstein, per esmentar-ne dos extrems–, un monstre de la talla d’un Ezra Pound, un Wallace Stevens o un T.S. Eliot, amb una aura juganera i políticament més simpàtica que els high modernists nord-americans.  Nascut a Rochester, al nord de l’estat de Nova York, i fill d’un granger, havia arreplegat una formació privilegiada a les millors universitats privades  –Yale, Harvard– abans d’anar a viure quasi una dècada a París com a crític d’art. En els darrers anys repartia el seu temps entre un apartament al barri de Chelsea, a Manhattan, i una casa upstate a Hudson, a la riba del riu homònim.

Autoretrat en un mirall convex

20,00 €

19,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

@ disseny de col·lecció, Roser Bover
@ disseny de col·lecció, Roser Bover

poesia sèrie CULIP  34

 

En entredit

LLUÍS MASSANET

 

pròleg de Begoña Méndez

92 pàgines

PVP. 18 euros

ISBN: 978-84-949860-2-4

Distribució: Nordest sl

 

 

 

 

 

 

 

Lluís Massanet Galmés (Sant Llorenç des Cardassar, Mallorca, 1961)

Poeta, traductor, professor i articulista. Va estudiar Història de l’Art. Ha traduït novel·la (Istrati, Bukowski, London, Amis, Highsmith, Tabucchi...), poesia i assaig al català, i és autor de diverses traduccions i adaptacions teatrals d’èxit (com ara Rèquiem, d'Antonio Tabucchi; El Mestre i Margarida, de Mikhaïl Bulgàkov; La mel, de Tonino Guerra...). Entre els reculls de poesia de Lluís Massanet, esmentem L’instant transparent, A contratemps, Entretant i Interstici.

En entredit és el fruit madur de l’escriptor mallorquí, el resultat d’una indagació poètica pregona, construïda sobre l’hummus fèrtil de les troballes literàries anteriors. I és cert que aquesta col·lecció de versos és un voral d’emergència on mot, paisatge i cos configuren un sol lloc desolat, una sola carn dolguda. En la concepció del món com a xarxa d’emocions i d’intercanvi de fluids, hi batega una vocació d’unitat. És per això que aquest llibre és alhora «viva llaga» i eina d’indagació en la quotidianitat: la recerca de l’u en la petitesa dels dies que transcorren sempre iguals i sempre uns altres, la bellesa brutal de la vida en els marges. 

En entredit

18,00 €

17,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

@ disseny de col·lecció, Roser Bover
@ disseny de col·lecció, Roser Bover

 

poesia sèrie CULIP  33

 

La mort i la paraula. Obra poètica (1988-2018)

CARLES CAMPS MUNDÓ

 

pròleg de D. Sam Abrams

796 pàgines

PVP. 25 euros

ISBN: 978-84-948452-8-4

Distribució: Nordest sl

 

 

 

 

Carles Camps Mundó (1948)

A finals de la dècada dels 60 i a començaments de la dels 70, es dedica a la pràctica de la poesia visual. Participa en diverses col·lectives i els seus poe­mes apareixen en catàlegs i revistes. El 1974 publica La nuu. Contes de l’horitzó, dues suites de poemes visuals. El 1981 mostra tota la seva obra poètica visual a la Fundació Miró. A partir de la dècada dels 80, ja plenament dedicat a la poesia discursiva, ha publicat Sis poemes (1981), L’Ab­sent (1989), Lliçó de tenebres (1996), Dies de nit (1999), Un moviment quiet (2004), Llibre de les al­·lusions (2004), El contorn de l’ombra, VIII Premi Parc Taulí (2006), En nom de la paraula (2009), La mort i la paraula, Premi Carles Riba 2009 (2010), La runa de la veu (2013), L’Oració Total, Premi Serra d’Or de la Crítica 2014 (2013), Cap nom del món (2015), Elegia de l’origen (2017) i El rastre d’uns escrits, Premi Octubre de poesia Vicent Andrés Estellés 2017 (2018). El 2006 va publicar el llibre de proses Com els colors a la nit. En el gènere assagístic ha publicat La figuració del(s) sentit(s) (2011) i Memòria de la inquietud (2017), dos volums d’aforismes i reflexions breus sobre societat, llengua i creació. El 2015 es va publicar al Brasil una antologia de poemes seus, Instante após o tempo. A més a més, té publicats textos en espanyol, francès, hongarès i anglès.

 

«L’obra poètica de Camps és una protesta vehement, raonada i profundament sentida davant del món actual i la visió de l’ésser, la vida i la condició humana que se’n deriva. Camps es posiciona contra la indulgència i a favor de l’exigència. Pel nostre poeta, hem d’esforçar-nos a entendre millor el món, la realitat, l’ésser, la vida i la condició humana, sense cap mena d’autocomplaença, maquillatge, subterfugi o fugida d’estudi». (Del pròleg de D. Sam Abrams).

La mort i la paraula.Obra poètica (1988-2018)

25,00 €

23,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

@ disseny de col·lecció, Roser Bover
@ disseny de col·lecció, Roser Bover

poesia sèrie CULIP   32

 

Les harmonies fràgils

MONTSERRAT GARCIA RIBAS

 

Epíleg de Roger Costa-Pau

88 pàgines

PVP.  17 euros

ISBN. 978-84-89885-92-9

 

 

 

 

 

Montserrat Garcia Ribas (Castellbell i el Vilar, El Bages, 1964)

Escriu poesia des de finals dels anys noranta. Ha publicat els poemaris: Com l’últim joc de mai  (Palma, Moll, 2010, XXV Premi de Poesia Bernat Vidal i Tomàs de Santanyí) i Luz fue (Girona, Curbet Edicions, 2014, Premi Vila de Martorell de Poesia en castellà 2013), així com el llibre L’Agrícola Regional, SA: més de 100 anys al servei del Santuari de Montserrat (Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2016). Col·labora en les revistes digitals de cultura Núvol i Llavor Cultural amb articles de crítica literària, sobretot de poesia. Té estudis de Teoria de la Literatura i Literatura Comparada, Psicologia i Magisteri. Viu a Manresa.

Les harmonies fràgils

17,00 €

16,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

@ disseny de col·lecció, Roser Bover
@ disseny de col·lecció, Roser Bover

poesia sèrie CULIP  31

 

Em dic la veu

ROSA FONT

 

Epíleg d'Antoni Clapés

104 pàgines

PVP. 17 euros

ISBN. 978-84-89885-91-2

 

 

 

 

 

Rosa Font Massot (Sant Pere Pescador, 1957)

“En aquest Em dic la veu, Rosa Font ja deixa entès de manera diàfana que fa temps que en el seu procés de descobriment de l’intern ha iniciat un camí d’indagació del que podríem dir-ne la tercera dimensió del jo, això és, la penetració en les fondàries d’allò que no és, de tot allò que no som; justament per no deixar de construir una idea tan complexa i tan ampla com és l’ésser en el temps, aquest desig de ser en la vida des d’una expectativa humana, emocional i intel·lectual el màxim de consistent. A partir de la consciència d’un paisatge (interior i exterior) es basteix un trajecte crescut, en essència, en aquest autoconeixement previ i alhora paral·lel que reclama el coneixement del món: el trajecte que se’ns perfila en l’espai que va des de l’arrel (el desig de ser) fins a la llum (l’aspiració a algun sentit de totalitat); des d’ara, des d’un lloc a l’ombra”. (R. C-P)

Em dic la veu

17,00 €

16,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

@ disseny de col·lecció, Roser Bover
@ disseny de col·lecció, Roser Bover

 

poesia sèrie CULIP  30

 

Drap humit

KIM BOVER

 

 Dibuixos de Laia Bedós Bonaterra

84 pàgines

PVP. 18 euros

ISBN. 978-84-89885-82-0

 

 

 

 

 

Kim Bover (Viladamat, 1948)

Arquitecte, urbanista i dissenyador. S’ha format a les universitats de Navarra i la Politècnica de Barcelona. Ha treballat durant més de quatre dècades amb els seus socis i amics de KGB, Enric Bayona i Carles Garrido. Junts, han estampat llegendes damunt el paper i han col·laborat en diversos projectes amb el professor Aldo Rossi. Durant aquests anys d’ofici, des del seu obrador han volgut crear un laberint esbossant paisatges, conscients del verd de la fulla, de l’olor del fenc acabat de dallar i del so del còdol quan rossola en el trencant de la platja.

 

Drap humit és un endinsament íntim en un atzucac del fugir i tornar de l’atzur des de les muntanyes altes que s’ajacen a mar; en aquest cas, és un trajecte que ha volgut compartir amb Laia Bedós Bonaterra a través de les seves pintures.

 

Laia Bedós Bonaterra (Blanes, 1975)

Doctora en Belles Arts per la Universitat de Barcelona. Com a artista, ha exposat en diverses sales del país (Barcelona i Girona) i de fora, com ara Bilbao, París, Còrdova, Aix en Provance o Sao Paulo, entre d’altres... Aquestes pintures fan part de les seves últimes creacions: es tracta de la interiorització en aquest atzucac en un dels trams essencials viscuts pel poeta, compartides i estampades en aquests poemes de Drap humit.

 

Drap humit

18,00 €

16,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

poesia sèrie CULIP  28

 

És tot el que tenim

ALEKSANDER KÚIXNER

 

Traducció: XÈNIA DYAKONOVA

104 pàgines

PVP. 16 euros

ISBN. 978-84-89885-72-9

 

 

 

Aleksander Kúixner (Leningrad 1936)

Entre els poetes russos actuals, Aleksander Kúixner ocupa una posició privilegiada: deixeble d’Anna Akhmàtova i amic de Joseph Brodsky, Kúixner és considerat l'últim hereu de l’escola poètica acmeista i el màxim representant viu de la llarga tradició clàssica en la poesia russa, que comença amb Puixkin i dura fins als nostres dies.Al llarg de la seva trajectòria literària, iniciada en la joventut, ha publicat dinou poemaris, onze llibres de poesia infantil i 4 reculls d’assaigs, alguns dels quals han estat traduïts a l’anglès, el francès, l’alemany, l’italià, el neerlandès, el japo­nès, l’hebreu, el búlgar i el txec.

 

Xènia Dyakonova tradueix i aplega en aquesta antologia els poemes més coneguts i carac­te­rís­tics del poeta, escrits al llarg dels anys. La seva poesia combina una estructura formal aparent­ment rígida –rima i mètrica en tots els poemes, i estrofes gairebé sempre regulars de quatre versos–  amb una diversitat i ductilitat extraordinàries del to que dóna vida i moviment a aquesta estructura; un to que tant pot ser juganer i col·loquial com greu i profund. Però sempre, sigui quin sigui el tema o l’atmosfera del poema, hi ha una manera d’entonar, una mena de fraseig àgil i harmoniós que reconeixem de seguida com a kuixnerià. Els poemes d’aquesta antologia traspuen malenconia enmig del record d’una bellesa encara possible. Hi ha el pas del temps i de les estacions de l’any, i també el pas d’un món antic, sempre contemplat a través de la mentalitat d’un home modern, a un altre món més proper, de vegades amb referències culturalistes, però sovint lligat a les emocions senzilles i les coses quotidianes que llueixen entre ombres, entre l’ardor d’aquestes ombres, com les espatlles nues de l’amor. Un món on es podria ser feliç, malgrat que aquest món sigui tot una ferida. Una veu que ens permet tocar l’altra banda de la Terra. El poeta té raó quan afirma: és tot el que tenim, i amb això basta.

És tot el que tenim

16,00 €

14,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

poesia sèrie CULIP 29

 

Tanta terra

PERE PENA

 

18è Premi Màrius Torres de Poesia 2103

112 pàgines

PVP. 16 euros

ISBN. 978-84-89885-75-2

 

 

 

 

 

Pere Pena (Serós, 1962). Poeta i assagista, és doctor en filologia i catedràtic de llengua i literatura a l’institut Màrius Torres de Lleida. Com a poeta ha publicat Plom a les ales (premi Vicent Andrés Estellés, 2002), Fragments del discurs (premi Joan Teixidor, 2005) i Digueu el meu nom (2008). També ha publicat l'antologia sobre la poesia de José Agustín Goytisolo, Poeta en Barcelona (1997) i l’assaig Generació L. Els fills de la reforma educativa (2005). És autor del llibret d’òpera infantil La gàbia daurada (2007).

 

La nit encesa recorre el poemari de Pere Pena, «llum i foscor com dues mans / apilant la terra i gots daurats i ganivets». Una poesia d’imatges poderoses, amb paraules com flames que s’atrapen en el temps de les cireres, com els cossos devorats a les fosques. La fam dels ulls que tot ho encén amb la seva mirada malenconiosa, com qui contempla una pel·lícula d’antics amors, quan la memòria crema i la vida va passant, encara amb la set als llavis. Quan ja només ens resta el «tacte i l’escalfor d’una mica de sol contra tota promesa».

Tanta terra

(amb un obsequi de la casa)

17,00 €

15,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

poesia sèrie CULIP  27

 

Quest

VICTOR SUNYOL

 

Epílegs d'Antoni Clapés i Jordi Marrugat

108 pàgines

PVP. 16 euros

ISBN. 978-84-89885-71-4

 

 

 

Quest  és un viatge de recerca infinita des de l'esquerda del dir; viatge circular o laberíntic que sempre recomença, posant a prova els límits del llenguatge. Amb paraules del mateix poeta, aquest llibre tanca el camí iniciat a Stabat a partir de la consciència de desert, de no poder dir. En aquest cas, la veu poètica és la del cavaller («de pas / cap a / on / mai / potser») que sap que la seva questa és impossible (no hi ha greal) i que mai no arribarà, però que no pot deixar de moure’s, amb la mirada gairebé a càmera lenta i el seu llenguatge fragmentari fet de partícules elementals; i mentre mira de tornar la paraula al silenci de l'origen, tan sols pot balbucejar comment dire, com Beckett. «Territori final, la llengua; feta amb les restes d’un naufragi, el precari refugi del nòmada», ha dit Víctor Sunyol en parlar de la seva poètica, una de les més originals en poesia catalana. La seva questa té l'alè dels ecos llunyans d'algun naufragi i la melodia dels càntics sagrats. «Un lloc que malda / en / pel / cant».

Quest

16,00 €

14,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

Poesia sèrie CULIP, 26

 

La runa de la veu. Carles Camps Mundó

64 pàgines

PVP. 13 euros

ISBN. 978-84-89885-68-4

 

 

 

 

 

 

Carles Camps Mundó (Cervelló, Baix Llobregat,1948)

Què en queda, de la paraula que vol conjurar la mort? Només la insuficiència del poema? L’autor es fa aquesta pregunta de la mà d’aquell Stéphane Mallarmé incapaç de trobar la dicció necessària per dir la pèrdua del seu petit fill Anatole. Una temptativa finalment abandonada. Perquè, què en queda, de la paraula en aquesta lluita? «Cap símbol basta, cap imatge». Només fragments d’una suma impossible: esberles, vestigis, sintaxi descomposta com a memòria... Des de sempre, el poeta vol atrapar el temps amb el llenguatge. Però l’empenta pròpia de la vida viva l’obliga a la iconoclàstia. Per això al llarg del poemari que el lector té a les mans ressona la pregunta de si és possible viure sense pretendre instaurar amb la paraula allò que està destinat a ser tan sols «la runa de la veu»: viure únicament com a fugacitat, en la dialèctica presència/absència que ens acosta cada cop més a la llum crepuscular. «Hi ha temps que resplandeixen tèrbols».


 

poesia sèrie CULIP  25

 

Cavada pell

ROGER COSTA-PAU

 

104 pàgines

PVP. 14 euros

ISBN. 978-84-89885-67-7

 

 

 

 

 

 

Roger Costa-Pau (Barcelona, 1966)

Un món intens, imprevist, càlid i sensual és possible. El reflex d’un paisatge, alhora exterior i interior, s’insereix en la pròpia arrel del sentiment i del cos revifant un foc àugur, amb la mirada més enllà, prop de la línia roja on potser hi niarà l’amor. I la paraula poètica, plena i viva al tacte, és invocada i proferida des del dedins; és portada pel vent càlid i per l’aigua fins a la terra-pell cavada, «a l’hora de l’espiga plena». El poeta es val del fragment com a fractura abismal del llenguatge o com a ruptura del silenci, tal com deia Giuseppe Ungaretti, i deixa la seva empremta trencant la sintaxi i potenciant la intensitat lírica d’aquests versos que es mouen amb uns ritmes propis. Un recorregut màgic per fragments de pell cavada i pels instants fugitius que tan sols l’amor i l’estremiment de la paraula poètica poden arrencar al temps... L’escriptura és «l’acte imminent de ser en el desig: el camp des de l’arrel».

Cavada pell

14,00 €

12,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

poesia sèrie CULIP  24

 

Antologia de Spoon River

EDGAR LEE MASTERS

 

traducció de Jaume Bosquet i Miquel Àngel Llauger

(edició bilingüe)

580 pàgines- PVP. 25 euros

 

 

 

 

 

Edgar Lee Masters (Garnett, Kansas 1868- Melrose Park, Illinois 1950)

 La presència del llibre en el nostre àmbit comunicacional no ha anat més enllà, per les notícies que tenim, d’un grapat de poemes traduïts per Agustí Bartra i publicats en antologies de la poesia nord-americana i d’algunes produccions escèniques recents basades en una selecció dels personatges de l’obra. Aquest ressò escàs és de mal d’explicar si es té en compte la consideració general de Spoon River Anthology, d’Edgar Lee Masters, com un dels grans clàssics de la poesia nord-americana i, per extensió, de la poesia en llengua anglesa.

 

 Llegiu l'article que va escriure Eva Vàzquez quan va aparèixer el volum.

(El Punt Avui, 24/06/2012). enllaç: http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/5-cultura/19-cultura/553604-un-poble-de-difunts-xerraires.html

Antologia de Spoon River

(amb un obsequi de la casa)

25,00 €

  • disponible
  • Temps d'enviament 1 - 5 dies

 

 poesia sèrie CULIP  23

 

L'arquitectura de la llum

ANTONI CLAPÉS

 

114 pàgines

PVP. 14 euros

 

 

 

 

 

 

Antoni Clapés  (Sabadell, 1948)

L'arquitectura de la llum és un camí xifrat d’accés a l’essència de les paraules i la creació poètica; un intent d’abastar la paraula poètica en tot el seu silenci, en tota la seva revelació. I la paraula, a voltes nua i isolada, a voltes immersa en petits poemes en prosa, anhela la llum i vol traspassar el silenci o, més aviat, penetrar en el propi silenci de les coses. La depuració poètica i l’experimentació amb la forma, amb un ús dels espais en blanc i els símbols gràfics de manera gairebé hipnòtica, teixeixen una xarxa de sentits que erigeixen tot un món: el camí cap a la casa de la llum, el silenci i l’ésser; just a la llinda de la paraula. Un fragment de llum encén l’enigma. I aquesta llum mostra el camí de l’escriptura. “I escrius –i t’escrius– com si tot en depengués.”